۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۹:۴۳

در صورت تصویب کنگره؛

استفاده از 150 مدل اسلحه در آمریکا ممنوع می شود

استفاده از 150 مدل اسلحه در آمریکا ممنوع می شود

سناتورهای دموکرات آمریکا طرحی را ارائه داده اند که در صورت تصویب شدن آن استفاده از 150 مدل اسلحه در این کشور ممنوع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشپیگل، یک ماه و نیم پس از وقوع حادثه خونبار مدرسه سندی هوک در شهر نیوتاون آمریکا، سناتورهای دموکرات، طرحی را برای ممنوعیت سلاحهای نیمه خودکار به کنگره ارائه کردند.

سناتور "دایان فاینستاین" با اعلام این مطلب در واشنگتن گفت این طرح در راستای قانون ممنوعیت سلاح است که در سال 2004 توسط دولت "جرج دبلیو. بوش" تمدید نشد. وی با بیان اینکه سلاح های گرم به خیابانها، مدارس و مراکز خرید شهرهای آمریکا تعلق ندارند، بر لزوم پایان وضع موجود تاکید کرد.
 
"چاک شومر" دیگر سناتور دموکرات نیز با دفاع از این اقدام اظهار داشت طرح مذکور نسخه به روز شده و دقیق تری از نسخه پیشین است. این در حالی است که در صورت تصویب این طرح در کنگره خرید و فروش و کاربرد بیش از 150 مدل اسلحه نیمه خودکار از جمله اسلحه AR-15 که در حادثه کشتار دانش آموزان سندی هوک مورد استفاده قرار گرفت، ممنوع می شود.
 
به گفته فاینستاین، طرح ارائه شده از سوی سناتورهای دموکرات قصد ندارد حق داشتن سلاح توسط شهروندان آمریکایی را که در قانون اساسی این کشور مورد تاکید قرار گرفته، سلب کند.
 
گفتنی است با وجود مخالفت های گسترده برای اعمال محدودیت سلاح، "باراک اوباما" خواستار تصویب قانون ممنوعیت فروش سلاح شده و کنگره را در این زمینه تحت فشار قرار داده است.
کد خبر 1801057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha